2013. szeptember 1., vasárnap

2013. szeptember 1.

1. Indulás előtt:

2013.09.01-én kezdődött a Lipcsei utunk. Busz 7.00-kor indult volna, de pár percet késett. Mikor megérkezett a busz a sofőr kiszállt a buszból és bepakolta a bőröndöket. Egy nagy bőröndöt és egy hátzsákot lehetett fejenként hozni. A buszon a Jakysok a sofőr mögötti oldalra ülhettek, a Bugátosok pedig a másik oldalra.

2. Utazás közben:

Magyarországon hamar átértünk csak egyszer álltunk meg határ előtt. Szlovákiánál mentünk át a határon.

Szlovákián keresztül mentünk, ahol sikeresen átértünk.

Csehországban az autópálya egy része rossz minőségű volt, ahol egy baleset miatt körülbelül 20 percet álltunk. A balesetben egy mentőhelikopter és mentőkocsik is részt vettek. A személygépkocsi frontálisan belement egy betonépítménybe. A mentőhelikopter miatt állt a forgalom, mert az autók nem fértek el mellette.

Az út körülbelül 12 órás volt. Mikor beértünk a szálláshelyünket adó falunkba, a szállást nehezen találtunk meg, mert útzárlat is nehezítette továbbhaladásunkat. Amikor megérkeztünk a szálláshelyre megmutatták a szálláshelyünket és kipakolhattuk a ruháinkat. Miután mindenki végzett elmentünk az ebédlőbe és megvacsoráztunk.

Vacsora után egy előadáson vettünk részt, amin elmondták a házirendet, hogy mit szabad és mit nem szabad csinálni az épület területén. Különösen kiemelték, hogy dohányozni csak a kijelölt helyeken szabad ahol van hamutál és szeszesitalt csak a szálláshelyünkön található szórakozóhelyen szabad fogyasztani.

Az előadás befejeztével körbevezettek minket, hogy mit hol találunk és milyen szabadidős tevékenységre nyújt lehetőséget ez a terület. Lehet röplabdázni, focizni illetve a munka elvégezte után ki lehet menni Lipcsébe és kaptunk jegyet, hogy ne kelljen az utazásért fizetnünk.

Körülbelül 21.00-kor szabadfoglalkozást kaptunk és a munkanapló megírásával kellett kezdenünk az idő.