1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:
Reggel elég nehezen indult, majd miután megreggeliztünk
és átöltöztünk, újult erővel álltunk neki a feladatoknak. Először Kai beosztott
minket csapatokba. Én Markovits Viktorral kerültem össze. A feladatunk az volt
először, hogy az ablak alatt cseréljük ki a téglákat, szóval először le kellett
bontanunk, majd a törmeléket el kellett távolítanunk, és a végén pedig vissza
kellett falaznunk.
Használt eszközök: kőműves kanalak, vödör, seprű és
vésőgép, amit Viktor nagyon jól kezelt. Hamar szétkapta a falat és én addig a
törmeléket távolítottam el és hoztam egy talicskányi bontott téglát minden
méretben, hogy tudjunk mivel visszafalazni. Ekkor jött András és mondta, nem
kell visszafalazni, távolítsunk el még egy sort, mivel oda szellőzőt akar, így
egy kis keveredés volt a feladat megnevezésében, de nem hátráltatott minket a
megoldás során, mivel időben szóltak.
Egy hatalmas lyukat véstek ki a lengyelek a nagyjából
60-70 centiméteres falba, amiben még földet is találtunk és terméskövet. Szóval
úgy néz ki, hogy kimondottan vegyes falazattal dolgoztunk. A fal belsejében
lévő lyukat betonnal kellett kitöltenünk és ha majd megköt, akkor kell
folytatnunk a téglák ráterítését, hogy látszólag még mindig kisméretű téglából
áll a fal. Az anyagot Péter segítségével kevertük ki, majd ketten Viktorral
dolgoztuk be. Ő öntötte én elterítettem az anyagot.
Ezután a folyamat után elmostuk a szerszámokat,
elpakoltunk, és feltakarítottunk a munkaterületen. Miután ez megvolt, átmentünk
átöltözni az asztalos műhelybe és lementünk ebédelni. Ebéd után lefürödtünk,
majd 14:20-kor kivittek minket a Lipcse szélén elhelyezkedő BMW gyárba.
Meglepődtem milyen hatalmas az épületegyüttes. Az épület
kivitelezése és stílusa lenyűgöző és figyelemreméltó. Egy iraki nő tervezte
(Zaha Hadid), és ugyanez a nő tervezte a londoni nagy uszodát is, valamint van
ott egy építész irodája is. Az idegenvezetőnk körbevezetett minket a gyárban,
akit Winter Mónika tanárnő fordított, majd végignéztük az egész gyártási
folyamatot. Rendkívül érdekes és lenyűgöző volt.
2. Szerzett tapasztalatok:
Most dolgoztam először
kisméretű téglával, így minden, amit ma tapasztaltam, hogy hogyan érdemes
kiszedni, hogyan lehet könnyen, satöbbi. Teljesen új információk voltak, így
sokat tanultam a mai napból. A Viktor kezében a vésőgép aranyat ér.
És egy másik:
1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:
Ma reggel 8:10-kor keltünk,
mert nem ébresztett az ébresztőóra minket. Siettünk nagyon, összekészültünk és
mentünk reggelizni. Reggeli után átöltözünk a munkásruhába és 9 órakor munkára
kész állapotban megjelentünk a helyünkön. András jött és elmondta mindenkinek a
feladatát. Nekünk, utasoknak nem jött meg az építőanyag, ami kellett volna a
munkához, ezért választhattunk, hogy hova szeretnénk menni. Mi ketten lányok
elmentünk a faüzembe. Krisztián volt velünk és ő adta ki a feladatokat nekünk.
A munka elején pakolnunk kellett és az egyik szobából ami most készült el,
kellett kihurcolkodni. Körülbelül 1 óráig tartott a pakolás, majd átmentünk a
faüzembe. Volt ott egy hatalmas doboz, amit ki kellett nyitni fúró
segítségével. Ebbe a dobozba került bele egy kisebb autó. Kitámasztottuk, hogy
ne csúszkáljon a dobozban, de előtte ki is próbálhattuk, hogy milyen vezetni.
Amikor beraktuk a dobozba,
visszacsomagoltuk és megerősítettük. Sokat fúrtunk, csavaroztunk. Ez után a
következő feladat az volt, hogy egy asztalt kellett előkészíteni a festésre,
mert hibás volt a felülete. A hibákat egy speciális anyaggal eltüntettük, majd
csiszolni kellett az asztal lábát és az éleit.
Az asztal tetejét
csiszológéppel csináltuk meg. Majd azt vettük csak észre, hogy 12:30, vagyis ebédidő.
Elmentünk ebédelni és utána már nem kellett dolgoznunk, hanem össze kellett készülnünk,
mert mentünk a BMW gyárba. 14:20-kor volt a találkozó a tanári szállás előtt.
Három autó vitt ki minket a BMW gyárba, ami Lipcsébe található. Mikor
megérkeztünk kaptunk egy védőszemüveget, rádiót és egy kártyát, ami azt mutatta,
hogy mi csak látogatók vagyunk. A rádión volt egy fülhallgató és ezen keresztül
hallottuk, ahogy a tanárnő fordítja nekünk, amit mond az idegenvezető. A gyár
2003-ban épült és több országban is van cége. BMW és Mini qupert gyárt. BMW-ből
az x1, x5, és három ajtósak amik előfordulnak, és rengeteg autót gyártanak még
megrendelésre. Például: Kína, Amerika. Tengeren szállítják ezeket az autókat, mert
így sokkal gazdaságosabb nekik. Naponta 750 autót gyártanak, és két műszakban
dolgoznak az emberek. Napi 8 órában. Első körben megnézhettük, hogy készül az
autó karosszériája, majd a festése és végül az összeszerelése. A szerelőüzem akkora,
mint 13 focipálya. Ott kerül az autóba a motor, a motorháztető, ablakok, kerék,
és itt töltik bele a megfelelő olajokat, és az üzemanyagot. Majd az utolsó
résznél beindítják és kipróbálják. Ezen a részen dolgozik a legtöbb ember, míg
a többi nagyobb részben robotok.
Van még a gyárnak
elektronikai része is, ami két nap múlva indul be. Szélenergiával teremtik elő
ezt a rengeteg energiát, amivel üzemel a cég. Ez kb. 30ezer család fogyasztását
teszi ki. A gyárban található egy kisebb konditerem, konyha, orvosi szoba, és
kávézó. A látogatás végén elbúcsúztunk és autóval visszahoztak minket a
szállásra. 18:00-ra értünk vissza, a gyárban 3,5 km-t sétáltunk 2,5 óra alatt.
Elmentünk vacsorázni miután megérkeztünk.
Ma kipróbálhattunk új
gépeket és új munkával foglalkozhattunk, ami jó volt a két hét kőrakás után.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése