2013. szeptember 16., hétfő

2013. szeptember 16. + BMW gyárépület



1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:



            Reggel elég nehezen indult, majd miután megreggeliztünk és átöltöztünk, újult erővel álltunk neki a feladatoknak. Először Kai beosztott minket csapatokba. Én Markovits Viktorral kerültem össze. A feladatunk az volt először, hogy az ablak alatt cseréljük ki a téglákat, szóval először le kellett bontanunk, majd a törmeléket el kellett távolítanunk, és a végén pedig vissza kellett falaznunk.

            Használt eszközök: kőműves kanalak, vödör, seprű és vésőgép, amit Viktor nagyon jól kezelt. Hamar szétkapta a falat és én addig a törmeléket távolítottam el és hoztam egy talicskányi bontott téglát minden méretben, hogy tudjunk mivel visszafalazni. Ekkor jött András és mondta, nem kell visszafalazni, távolítsunk el még egy sort, mivel oda szellőzőt akar, így egy kis keveredés volt a feladat megnevezésében, de nem hátráltatott minket a megoldás során, mivel időben szóltak.

            Egy hatalmas lyukat véstek ki a lengyelek a nagyjából 60-70 centiméteres falba, amiben még földet is találtunk és terméskövet. Szóval úgy néz ki, hogy kimondottan vegyes falazattal dolgoztunk. A fal belsejében lévő lyukat betonnal kellett kitöltenünk és ha majd megköt, akkor kell folytatnunk a téglák ráterítését, hogy látszólag még mindig kisméretű téglából áll a fal. Az anyagot Péter segítségével kevertük ki, majd ketten Viktorral dolgoztuk be. Ő öntötte én elterítettem az anyagot.

            Ezután a folyamat után elmostuk a szerszámokat, elpakoltunk, és feltakarítottunk a munkaterületen. Miután ez megvolt, átmentünk átöltözni az asztalos műhelybe és lementünk ebédelni. Ebéd után lefürödtünk, majd 14:20-kor kivittek minket a Lipcse szélén elhelyezkedő BMW gyárba.

            Meglepődtem milyen hatalmas az épületegyüttes. Az épület kivitelezése és stílusa lenyűgöző és figyelemreméltó. Egy iraki nő tervezte (Zaha Hadid), és ugyanez a nő tervezte a londoni nagy uszodát is, valamint van ott egy építész irodája is. Az idegenvezetőnk körbevezetett minket a gyárban, akit Winter Mónika tanárnő fordított, majd végignéztük az egész gyártási folyamatot. Rendkívül érdekes és lenyűgöző volt.





2. Szerzett tapasztalatok:



Most dolgoztam először kisméretű téglával, így minden, amit ma tapasztaltam, hogy hogyan érdemes kiszedni, hogyan lehet könnyen, satöbbi. Teljesen új információk voltak, így sokat tanultam a mai napból. A Viktor kezében a vésőgép aranyat ér.





És egy másik:

1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:

Ma reggel 8:10-kor keltünk, mert nem ébresztett az ébresztőóra minket. Siettünk nagyon, összekészültünk és mentünk reggelizni. Reggeli után átöltözünk a munkásruhába és 9 órakor munkára kész állapotban megjelentünk a helyünkön. András jött és elmondta mindenkinek a feladatát. Nekünk, utasoknak nem jött meg az építőanyag, ami kellett volna a munkához, ezért választhattunk, hogy hova szeretnénk menni. Mi ketten lányok elmentünk a faüzembe. Krisztián volt velünk és ő adta ki a feladatokat nekünk. A munka elején pakolnunk kellett és az egyik szobából ami most készült el, kellett kihurcolkodni. Körülbelül 1 óráig tartott a pakolás, majd átmentünk a faüzembe. Volt ott egy hatalmas doboz, amit ki kellett nyitni fúró segítségével. Ebbe a dobozba került bele egy kisebb autó. Kitámasztottuk, hogy ne csúszkáljon a dobozban, de előtte ki is próbálhattuk, hogy milyen vezetni.
Amikor beraktuk a dobozba, visszacsomagoltuk és megerősítettük. Sokat fúrtunk, csavaroztunk. Ez után a következő feladat az volt, hogy egy asztalt kellett előkészíteni a festésre, mert hibás volt a felülete. A hibákat egy speciális anyaggal eltüntettük, majd csiszolni kellett az asztal lábát és az éleit.
Az asztal tetejét csiszológéppel csináltuk meg. Majd azt vettük csak észre, hogy 12:30, vagyis ebédidő. Elmentünk ebédelni és utána már nem kellett dolgoznunk, hanem össze kellett készülnünk, mert mentünk a BMW gyárba. 14:20-kor volt a találkozó a tanári szállás előtt. Három autó vitt ki minket a BMW gyárba, ami Lipcsébe található. Mikor megérkeztünk kaptunk egy védőszemüveget, rádiót és egy kártyát, ami azt mutatta, hogy mi csak látogatók vagyunk. A rádión volt egy fülhallgató és ezen keresztül hallottuk, ahogy a tanárnő fordítja nekünk, amit mond az idegenvezető. A gyár 2003-ban épült és több országban is van cége. BMW és Mini qupert gyárt. BMW-ből az x1, x5, és három ajtósak amik előfordulnak, és rengeteg autót gyártanak még megrendelésre. Például: Kína, Amerika. Tengeren szállítják ezeket az autókat, mert így sokkal gazdaságosabb nekik. Naponta 750 autót gyártanak, és két műszakban dolgoznak az emberek. Napi 8 órában. Első körben megnézhettük, hogy készül az autó karosszériája, majd a festése és végül az összeszerelése. A szerelőüzem akkora, mint 13 focipálya. Ott kerül az autóba a motor, a motorháztető, ablakok, kerék, és itt töltik bele a megfelelő olajokat, és az üzemanyagot. Majd az utolsó résznél beindítják és kipróbálják. Ezen a részen dolgozik a legtöbb ember, míg a többi nagyobb részben robotok.
Van még a gyárnak elektronikai része is, ami két nap múlva indul be. Szélenergiával teremtik elő ezt a rengeteg energiát, amivel üzemel a cég. Ez kb. 30ezer család fogyasztását teszi ki. A gyárban található egy kisebb konditerem, konyha, orvosi szoba, és kávézó. A látogatás végén elbúcsúztunk és autóval visszahoztak minket a szállásra. 18:00-ra értünk vissza, a gyárban 3,5 km-t sétáltunk 2,5 óra alatt. Elmentünk vacsorázni miután megérkeztünk.

2. Szerzett tapasztalatok: 

Ma kipróbálhattunk új gépeket és új munkával foglalkozhattunk, ami jó volt a két hét kőrakás után.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése