2013. szeptember 21., szombat

2013. szeptember 21.



1.A hazautazás:



            Elérkezett szeptember 21-e, a hazautazás napja. Reggel nyolckor indultunk el a busszal Gut-Wehltizből. Számomra nagyon megható pillanat volt, örök emlék marad számomra az a sok kedves ember, akit itt megismertem. Úgy érzem, mintha már félig itt laknék. Szívesen maradtam volna még egy pár hetet itt Németországban, akár dolgoznék is itt.

            Az első hetünk nem telt zökkenőmentesen. Néhányszor kihúztuk a gyufát, mert még nem rázódtunk bele az itteni életbe és nem ismertük a szabályokat, párszor fejmosást is kaptunk. Egymást sem nagyon ismertük, így ez az egy hét az ismerkedésről szólt. Majd az első hétvégén Berlinbe utaztunk. Itt 2 napon keresztül városnézésen vettünk részt, este pedig együtt buliztunk. A második héten már minden gördülékenyen ment. Minden szerszámot megismertünk, amit használnunk kellett. A mesterek már úgy köszöntek, mintha a tanítványaik lennénk. Mindenki nagyon segítőkész volt hozzánk. Esténként a pubban videójátékoztunk, biliárdoztunk, vagy amikor jó idő volt, a kinti röplabdapályán játszottunk. A pultos lány, Agata, egyik este versenyt is rendezett nekünk a másik építő csapat ellen, akik lengyelek voltak.

Nagyon sok náció megfordult itt mialatt mi itt éltünk és dolgoztunk. Találkoztunk lengyelekkel, portugálokkal, spanyolokkal és legnagyobb meglepetésünkre egy másik magyar csapat is érkezett, akik Ózdról származnak. Rengeteg barátság és néhány szerelem is szövődött 21 nap alatt.

            Kivételesnek érzem magam, hogy részt vehettem ebben a programban. Hatalmas lehetőség volt külföldön dolgozni és mesterembereket megismerni egy másik idegen országban. Annyi szakmai tapasztalatot szívtam magamba, amennyit csak tudtam és remélem ezt mind kamatoztatni is tudom majd az életem során, mivel én az építőiparban szeretnék továbbtanulni vagy dolgozni.

            A második héten részt vettünk egy kurzuson, amelynek a célja az volt, hogy fejlesszük a külföldi szakmai nyelvi kincsünket és, minden információt megkaptunk arról, hogyan is kell megfelelően céget alapítani és vezetni azt. Szó volt a marketing részéről, a pénzügyi és jogi részéről is a cégalapításnak. Mindezeket csoportmunkában tanulhattuk meg. Az én csapatom a kurzus végére egy garázs, és parkoló építő céget alapított.

            A második hétvégénket Halle-ba töltöttük, ahol vásárlásra, városnézésre és kikapcsolódásra szántunk időt. Ez a város vonattal 20 percre van Schkeuditz-tól. Majd másnap a tartományi fővárost, Drezdát néztük meg. Ittlétünk során megtanultuk használni a közlekedési eszközöket és legtöbbször vonattal utaztunk.

            Mindent összegezve nagyon jól éreztem magam és ha lesz még lehetőség, ellátogatok Gut-Wehlitzbe és köszönök az itt szerzett kedves ismerőseimnek.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése