2013. szeptember 7., szombat

2013. szeptember 7. - Berlin

1. Ma megtudtam a városról:

Szombat reggel hajnalban indultunk el a bugátosokkal együtt Berlinbe, hogy felfedezzük a német főváros számunkra ismeretlen részeit.
            Először Lipcsébe mentünk vonattal. Amint beért a vonat siettünk az átszállásra, ami Wittenbergbe vitt minket. Közel másfél óra utazás után meg is érkeztünk. Wittenberg után egyenesen Berlinbe mentünk vonattal. Mikor leszálltam a vonatról a berlini főpályaudvaron egyből lenyűgözött a monumentalitása az épületnek. Hatalmas nagy tér fogadott minket, rengeteg emelettel ahonnan járatok indultak, az épületet pedig üzletek, gyorséttermek vették körbe.
            A pályaudvartól körülbelül 200 méterre volt a szálloda ahol megszálltunk az alatt a két nap alatt, amíg Berlinben tartózkodtunk. A szállodában az idegenvezetőnk fogadott, aki megmutatta, hogy hova tudjuk lerakni a táskánkat és miután beiratkozunk a szállodába, kiosztotta a belépő kártyákat meg is indultunk a nagyváros belsejébe.
            Első megállónk a pályaudvarhoz vezetett ahol az idegenvezető egy rövid beszámolót adott az épület méreteiről, építési idejéről. Ezt követően átmentünk a kancellária elé és arról az épületről is beszélt: elmondta, hogy Angela Merkel - a vezetője Németországnak - ott dolgozik, és hogy több lakása is van, többek között abban az épületben is egy.
            A Kancellária után átsétáltunk a Reichstag előtti parkba. Hatalmas nagy zöld területek vannak a Reichstag körül mindenhol, ami egyszerűen lenyűgöző. Elmondták, hogy 24 órás rendőri védelem van a környéken állandó járőrökkel. Elmondták azokat a dolgokat a Reichstagról, amiket a történelemkönyvekből, történelem órákról már halottunk vagy megtudhattunk már. A Német parlament után a Brandenburgi kaput néztük meg. Egyből lenyűgözött a hatalmas méreteivel, gyönyörűen kidolgozott oszlopaival és a lovas szobor a kapu tetején egyszerűen leírhatatlanul elképesztő látvány volt. Építésénél minden kis részletre odafigyeltek.
            Az épületek után elmentünk és megnéztük Madam Tussou viaszbábu kiállítását, majd elmentünk és körbe jártuk a technika házát is. Nap végére mindenki fáradtan esett az ágyba a szállodában.

2. Szerzett kulturális tapasztalatok:

A német sörök nagyon ízletesek, kedvesek az emberek. Hatalmas tiszteletben tartják a múltjukat.

Egy másik munkanapló részlet:

1. Ma megtudtam a városról:

A mai napon a Berlini kirándulás vette kezdetét. 6 órakor keltünk és az egyéb reggeli készülődések mellett bepakoltunk a két napos kirándulásra is. A reggeli 6,40-kor kezdődött, amit gyorsan kellett elfogyasztanunk mert 7 órakor indultunk a vasút állomásra ahová 7,30 kor érkeztünk és tíz percet vártunk a 7,40 kor induló vonatra amivel Lipcsébe érkeztünk ,itt át szálltunk egy másik szerelvényre Berlin irányába., itt körülbelül egy órát utaztunk amíg át nem szálltunk egy másik vonatra ami 45 perc elteltével már Berlinben volt.

A berlini vasútállomás monumentális méreteivel mindenkit lenyűgözött. A pályaudvaron ezentúl megismerkedhettünk az idegenvezetőnkkel is, aki a további két napon Berlinben vezetett körbe minket. A vasútállomásról mindössze pár percre volt a szálláshelyünk, ahol az éjszakánkat töltöttük. A szobák elfoglalása a városnézés utánra tolódott, mivel két órától tudtuk csak elfoglalni.

A városnézés első pontja az állami gyűlésező termek épülete, ez után a Reichstag-ot tekintettük meg, amit az egykori leégése után az eredeti állapotára újítottak fel. Az épület körbejárása közben találkozhattunk a volt berlini fal emlék táblájával és a fal vonalával. Az út során láthattuk az amerikai és a brit nagykövetséget is, amik szigorúan őrzött épületek. Ezeken túl katonai emlékművekkel és híres szállodákkal találkoztunk.

A következő nagyobb híres látványosság a berlini fal megmaradt része és az első elhelyezett fal elem. A következő fő úticél a viasz múzeum volt, ahol hírességek élethűen voltak elkészítve szobor formájában. Ezután a nap végét a technikai múzeum zárta, ahol először a szárazföldi közlekedésben résztvevő antik és modern járműveket láthattunk. A kiállítás másik része egy tőle nem messze lévő épületben volt, ami öt emelettel büszkélkedhetett. A kiállításon tengeri és légi járműveket és a vasút világának fejlődését is láthattuk. Számomra a mai napon ez volt a legtetszetősebb. A hotelba visszatérve kipakoltunk és elfoglaltuk a szállásunkat. Ezután csoportosan a pályaudvaron lévő gyors étteremben vacsoráztunk, ami után szabadfoglalkozásunk volt. Itt a városban sétáltunk és az esti fények még szebbé tették az épületeket.

2. Szerzett kulturális tapasztalatok:

Fontos egy nemzetnek megtartania az emlékeit és az épületeit a jövendő nemzedéknek.